Att marknadsföra sitt förtag har ändrats enormt med i och med det digitala inträdet, detta kommer att fortsätta ändras under överskådlig tid, i och med att nya digitala marknadsföringsmetoder arbetas fram.
Om du vill att ditt företag skall lyckas med sin marknadsföring , så är Digital marknadsföring en av det viktigaste nycklarna. Men för att lyckas måste man arbeta aktivt med sin hemsida, det är inte så att en hemsidan hamnar i toppen av sökresultaten utan att det ligger ett omfattande arbete bakom
En snygg hemsida räcker inte idag, för att besökare skall hitta din hemsida som är nyckeln till att lyckas med digital marknadsföring idag behövs mer . För att detta skall ske behöver hemsidan vara anpassad så att det visar det som besökaren söker efter, detta är ett vanligt misstag på en hemsida, texten är skriven helt utan tanke på vad är det kunden söker på för ord i sökfältet.
Ett exempel kan vara att en kund vill hitta en skruvdragare och skriver det i sökfältet, men den ovana textförfattaren till en hemsida skriver i stället eldriven skruvmejsel. Skruvdragare har en sökvolym på upp till 100 000 sökningar per månad, medan den eldrivna skruvmejseln har max 100 sökningar i månaden. Genom att välja fel ord på sin hemsida i detta fall tappar företaget möjligheten till stora mängder google söktrafik.
Om ert företag finns på internet med hemsida så det svåra inte att göra en snygg hemsida utan att synas på nätet och att skapa ledads från denna hemsida. Detta är en process som företag arbetar kontinuerligt med för att nå sina mål. Det första steget är att få besökaren till din hemsida , men i ett nästa steg så behöver även besökaren bli intresserad av din tjänst och förstå vad är ert företags leverans.
Naturligtvis går det att köpa all trafik, men även om trafiken kommer till din hemsida så går den att göra mer kostnadseffektiv. Att köpa all trafik är kostsamt och inte det som skapar den långsiktiga lösningen för er hemsida. Den behöver ha ett innehåll som är attraktivt för kunden att läsa, för att växa i sin google ranking.
Att använda sociala medier är ett bra sätt att bygga ett varumärke, där du kan kommunicera om dina tjänster eller produkter löpande. Det finns stora möjligheter här, men också risker om du sprider sådant som kunden tycker är orelevant då kanske den stänger av ditt kommunikationsflöde
Vi har ett brett utbud av tjänster inom internet marknadsföring, där alla har sina unika fördelar och syften.Nedan är några exempel.
Sökmotor optimering – Då google och de övriga sökmotorerna blir allt mer bra på att bedöma sidor och dess innehåll så blir det allt viktigare att hemsidan håller en hög teknisk standard, om hemsidan laddas långsamt eller om hemsidan har fel så kommer sökmotorerna att ranka ned din hemsida. Det är med andra ord viktigt att alla delar på hemsidan håller en hög kvalité för att rankas högt rättvist.
Facebook – Förenklat riktar sig facebook in sig på privat och företag med fokus på intressen och geografi
Linkedin – Fokuserar på yrkesverksamma , där det går att styra annonser mot titlar och geografi som exempel.
Youtube – Riktar sig på video material och textannonser, styr mot geografi och intresen.
Marknadsanalys – omfattar de processer och tekniker som gör det möjligt för marknadsförare att utvärdera framgången med sina marknadsföringsinitiativ. Detta uppnås genom att mäta prestanda (t.ex. blogga kontra sociala medier kontra kanalkommunikation). Marknadsanalys använder viktiga affärsmetriker, såsom ROI, marknadsföring och total marknadsföringseffektivitet. Med andra ord berättar det hur dina marknadsföringsprogram verkligen fungerar.